Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041311204   Què fem amb infants i adolescents en situacions conflictives?
2018-2019   Assessorament. Secundària Obligatòria
  
   27/9/2018 - 29/11/2018 (20 hores) de 15:00h a 17:00h
   INS Baetulo
   av. Marquès de Sant Mori, 251 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Oferim un taller per equips de la xarxa comunitària de diferents àmbits, que treballin amb adolescents.
Es tracta d’un taller, de freqüència quinzenal, de 2 hores de durada i que tindria una finalitat doble,
formació i anàlisi de casos. La primera part es destinarà a donar eines per a la prevenció, en base a la
formació en els senyals d’alarma més freqüents en salut mental, tant inespecífics com els específics dels
trastorns de més prevalença. La segona part es dedicarà a l’anàlisi i discussió d’una situació conflictiva
que s’hagi pogut produir o d’algun cas concret. D’aquesta forma s’assegura la continuïtat de teoria i
pràctica.
Les sessions s’organitzaran en dos moments diferents, unes agrupades en un espai temporal de tres
mesos i un parell d’elles passats 6 mesos de la realització de les primeres. Així podrem entre tots
observar i avaluar, la implementació de les eines i estratègies en el servei, que treballarem en les primers
sessions, podent abordar així les dificultats trobades en la implantació d’aquestes dinàmiques.
  
Objectius   1. Oferir als docents eines de caire preventiu en l'àmbit de la salut mental.
2. Ajudar a identificar els senyals d'alarma en el context escolar.
3. Transferir la teoria a casos pràctics que aportin els mateixos assistents.
  
Continguts   1. Presentació model AMBIT (Adaptative Mentalizacion-Based Integrative Treatment).
2. Trastorns de conducta.
3. TDAH.
4. Adolescència normal i patalógica.
5. Psicosis i Risc de de psicosis.
6. Recursos terapèutics i Abordatges.
7. casos i situacions i avaluació.
  
Formador/a   Fundació Probitas. Fundació Vidal i Barraquer
  
Avaluació   atisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat. Aprofitament i transferència
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
E-mail   a8057746@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent